ekologia.pl
Dogoterapia w polsce

Dieta bezmięsna chroni przed rakiem

Udostępnij
Zgodziłbyś/abyś się by w pobliżu twojego miejsca zamieszkania powstała elektrownia atomowa?
Tak
Nie
Nie wiem
Głosuj
Z najnowszych badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu w Oksfordzie wynika, że wegetarianie chorują na raka rzadziej niż osoby spożywające mięso - poinformował "American Journal of Clinical Nutrition".

Naukowcy rozpoczęli swoje badania w latach 90, zapraszając do nich blisko 53 tys. osób w wieku 20-89 lat. Badanych podzielono na cztery grupy: osoby spożywające mięso, osoby, w których diecie przeważają ryby, a także osoby stosujące dietę wegetariańską i wegańską.


Analiza zebranych danych wykazała, że wegetarianie i ludzie jedzący dużo ryb chorowali na nowotwory znacznie rzadziej niż osoby spożywające mięso. Wyjątkiem był jedynie rak jelita grubego, który najczęściej występował właśnie u wegetarian. Wcześniejsze badania dowodziły bowiem, że rak jelita grubego jest chorobą związaną ze spożywaniem dużych ilości czerwonego mięsa.

Prof. Tim Key, który prowadził badania, stwierdził, że potrzeba jeszcze wielu analiz na ustalenie związku pomiędzy dietą i rakiem. Powszechnie wiadomo jednak, że spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów i innych chorób.
Źródło: PAP

Galeria zdjęć

Komentarze(0)Dodaj komantarz+
Nikt jeszcze nie wypowiadał się na powyższy temat.

» Bądź pierwszy, skomentuj teraz!